Pomoc

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Zakładanie konta

Wnioski można składać w dowolnym momencie roku. Niezależnie od tego, kiedy złożysz wniosek, Pakiet Mieszkańca będzie ważny do 31 maja kolejnego roku kalendarzowego.
 
Do wniosku należy załączyć jeden z poniższych dokumentów:
  • pierwszą stronę rozliczonego w Łodzi PIT 11, PIT 11A, PIT-R, PIT 16A, PIT 19A, PIT 37, PIT 38, PIT 36, PIT 28, PIT 36L lub NIP-7, lub PIT 40A, PIT OP za 2020 rok. W przypadku osób rozliczających się przez Internet wystarczy Urzędowe Potwierdzenie Odbioru;
  • legitymację emeryta-rencisty wydaną przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w Łodzi
  • zaświadczenie o byciu zarejestrowanym jako osoba bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łodzi, wydane nie później niż 14 dni przed datą złożenia wniosku;
  • aktualną decyzję ustalającą podatek rolny wydana przez Urząd Miasta Łodzi;
  • aktualną decyzję o przyznaniu świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji z zatrudnienia w celu sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnościami;
  • aktualne zaświadczenie o przyznaniu zasiłku z tytułu niezdolności do pracy;
  • aktualną legitymację studencką (z naklejką ELS) łódzkiej uczelni wyższej lub zaświadczenie z dziekanatu potwierdzające status studenta;
  • aktualną legitymację doktorancką (z naklejką ELS) łódzkiej uczelni wyższej lub zaświadczenie z dziekanatu potwierdzające status doktoranta;
  • aktualną legitymację szkolną lub zaświadczenie ze szkoły potwierdzające status ucznia.
Jeśli składasz wniosek przez Internet, pamiętaj, żeby skan lub zdjęcie załączonego dokumentu było czytelne. W przypadku legitymacji prześlij obie strony.

Więcej na temat tego, jak złożyć wniosek oraz o dodatkowych dokumentach weryfikacyjnych przeczytasz w tym artykule.
 
Wniosek możesz złożyć samodzielnie on-line przez stronę www.kartalodzianina.pl i papierowo w punktach obsługi Karty Łodzianina:
 
  • Centrum Obsługi Karty Łodzianina przy ul. Piotrkowskiej 87 (obok pomnika Misia Uszatka)
  • Informacja Turystyczna przy ul. Piotrkowskiej 28
  • Centrum Handlowe Manufaktura (punkt informacji na parterze przy głównym wejściu)
  • Centrum Handlowe Port Łódź (informacja przy Ikei)
Wnioski można składać również na komputerach udostępnionych w wybranych filiach Biblioteki Miejskiej i punktach sprzedaży biletów MPK.

Bałuty:
  • Biblioteka Rozgrywka, ul. Powstańców Wielkopolskich 3
  • Filia nr 13, ul. Rojna 39
  • Filia nr 19, ul. Żubardzka 3
  • Filia nr 12, ul. Zachodnia 12
Radogoszcz:
  • Filia nr 16, ul. Motylowa 13
Śródmieście:
  • Biblioteka Tuvim, ul. Tuwima 46
  • Biblioteka Odyseja, ul. Wschodnia 42
  • Filia nr 37, ul. Sienkiewicza 67
Polesie:
  • Filia nr 26, ul. Kostki Napierskiego 4
Widzew:
  • Filia nr 52, ul. Ketlinga 21
  • Filia nr 57, ul. Bartoka 27
  • Filia nr 55, ul. Wilcza 7
  • Filia nr 58, ul. Zakładowa 50
Górna:
  • Biblioteka Inspiracja, ul. Natalii 4
  • Biblioteka Zagadka, ul. Cieszkowskiego 11a
  • Filia nr 73, ul. Piękna 35/39
  • Filia nr 65, ul. Przybyszewskiego 46/48
  • Filia nr 64, ul. Zaolziańska 49
W zależności od obłożenia rozpatrywanie wniosku złożonego elektronicznie może potrwać do 10 dni roboczych.
Wnioski składane w punktach obsługi są rozpatrywane natychmiastowo.
Jeśli wniosek został odrzucony, został również podany powód jego odrzucenia. W takim wypadku należy uzupełnić braki formalne i poprawić wniosek. W zakładce "Karty i Pakiety" przy odrzuconym wniosku znajduje się przycisk "popraw wniosek". Nie trzeba ponownie płacić za poprawę wniosku.

W razie problemów proszę skontaktować się z Centrum Obsługi pod nr. 785 99 99 00 lub wysłać e-mail na adres informacja@kartalodzianina.pl, chętnie udzielimy pomocy.
Swoją Kartę Łodzianina odbierzesz w:
 
  • Centrum Obsługi przy ul. Piotrkowskiej 87 (obok pomnika Misia Uszatka)
  • Informacji Turystycznej przy ul. Piotrkowskiej 28
  • Centrum Handlowym Manufaktura (punkt informacji na parterze przy głównym wejściu)
  • Centrum Handlowym Port Łódź (informacja przy Ikei)
W wybranych filiach Biblioteki Miejskiej:

Bałuty:
  • Biblioteka Rozgrywka, ul. Powstańców Wielkopolskich 3
  • Filia nr 13, ul. Rojna 39
  • Filia nr 19, ul. Żubardzka 3
  • Filia nr 12, ul. Zachodnia 12
Radogoszcz:
  • Filia nr 16, ul. Motylowa 13
Śródmieście:
  • Biblioteka Tuvim, ul. Tuwima 46
  • Biblioteka Odyseja, ul. Wschodnia 42
  • Filia nr 37, ul. Sienkiewicza 67
Polesie:
  • Filia nr 26, ul. Kostki Napierskiego 4
Widzew:
  • Filia nr 52, ul. Ketlinga 21
  • Filia nr 57, ul. Bartoka 27
  • Filia nr 55, ul. Wilcza 7
  • Filia nr 58, ul. Zakładowa 50
Górna:
  • Biblioteka Inspiracja, ul. Natalii 4
  • Biblioteka Zagadka, ul. Cieszkowskiego 11a
  • Filia nr 73, ul. Piękna 35/39
  • Filia nr 65, ul. Przybyszewskiego 46/48
  • Filia nr 64, ul. Zaolziańska 49
Wniosek o Pakiet Mieszkańca można złożyć w wybranych Bibliotekach Miejskich.

W bibliotece wnioski można składać tylko elektronicznie, korzystając z udostępnionych tam komputerów. Pracownik aktywuje Pakiet Mieszkańca na miejscu. Karta Łodzianina jest od razu gotowa do użytku.
Składając wniosek w bibliotece, za Pakiet Mieszkańca zapłacisz gotówką lub kartą płatniczą.

Aby złożyć wniosek w bibliotece, musisz mieć przy sobie wszystkie niezbędne dokumenty.
Plastikowa Karta Łodzianina i aplikacja mobilna Karta Łodzianina nie mają daty ważności. Można korzystać z jednej Karty przez wiele lat. Co roku należy odnawiać Pakiet Mieszkańca i inne zakupione pakiety – wszystkie one są ważne do 31 maja kolejnego roku kalendarzowego po dokoaniu zakupu.
Tak. Po wygaśnięciu ważności Pakietu Mieszkańca należy ponownie złożyć wniosek wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia do korzystania z pakietów Karty Łodzianina.
W takim przypadku należy jak najszybciej zablokować kartę w aplikacji lub przez stronę www.kartalodzianina.pl, ewentualnie zgłosić zaginięcie telefonicznie pod nr. telefonu 785 99 99 00, a następnie złożyć wniosek o wyrobienie duplikatu. Można również zrezygnować z posiadania fizycznej wersji Karty i używać tylko aplikacji.

Wyrobienie duplikatu plastikowej Karty Łodzianina kosztuje 200% ceny Pakietu Mieszkańca.
 
Raz dodaną fotografię może zmienić tylko pracownik punktu obsługi. Jest tak dlatego, że w przyszłości fotografie będą wykorzystywane jako identyfikator przy sprzedaży biletów. Jeśli chcesz zmienić swoje zdjęcie napisz wiadomość na adres informacja@kartalodzianina.pl

Potrzebujesz pomocy?



+48 785 99 99 00
Pon-pt.: 09:00-18:00
Sob.: 10:00-16:00