Pomoc

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Zakładanie konta

Wnioski można składać w dowolnym momencie roku. Niezależnie od tego, kiedy złożysz wniosek, Pakiet Mieszkańca będzie ważny do 31 maja kolejnego roku kalendarzowego.
 
Do wniosku należy załączyć jeden z poniższych dokumentów:
  • pierwszą stronę rozliczonego w Łodzi PIT 11, PIT 11A, PIT-R, PIT 16A, PIT 19A, PIT 37, PIT 38, PIT 36, PIT 28, PIT 36L lub NIP-7, lub PIT 40A, PIT OP za 2020 rok. W przypadku osób rozliczających się przez Internet wystarczy Urzędowe Potwierdzenie Odbioru;
  • legitymację emeryta-rencisty wydaną przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych z siedzibą w Łodzi
  • zaświadczenie o byciu zarejestrowanym jako osoba bezrobotna w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łodzi, wydane nie później niż 14 dni przed datą złożenia wniosku;
  • aktualną decyzję ustalającą podatek rolny wydana przez Urząd Miasta Łodzi;
  • aktualną decyzję o przyznaniu świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji z zatrudnienia w celu sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnościami;
  • aktualne zaświadczenie o przyznaniu zasiłku z tytułu niezdolności do pracy;
  • aktualną legitymację studencką (z naklejką ELS) łódzkiej uczelni wyższej lub zaświadczenie z dziekanatu potwierdzające status studenta;
  • aktualną legitymację doktorancką (z naklejką ELS) łódzkiej uczelni wyższej lub zaświadczenie z dziekanatu potwierdzające status doktoranta;
  • aktualną legitymację szkolną lub zaświadczenie z łódzkiej szkoły potwierdzające status ucznia.
Jeśli składasz wniosek przez Internet, pamiętaj, żeby skan lub zdjęcie załączonego dokumentu było czytelne. W przypadku legitymacji prześlij obie strony.

Więcej na temat tego, jak złożyć wniosek oraz o dodatkowych dokumentach weryfikacyjnych przeczytasz w tym artykule.
 
Wniosek możesz złożyć samodzielnie on-line przez stronę www.kartalodzianina.pl i papierowo w punktach obsługi Karty Łodzianina:
 
  • Centrum Obsługi Karty Łodzianina przy ul. Piotrkowskiej 87 (obok pomnika Misia Uszatka)
  • Informacja Turystyczna przy ul. Piotrkowskiej 28
  • Centrum Handlowe Manufaktura (punkt informacji na parterze przy głównym wejściu)
  • Centrum Handlowe Port Łódź (informacja przy Ikei)
Wnioski można składać również na komputerach udostępnionych w wybranych filiach Biblioteki Miejskiej i punktach sprzedaży biletów MPK.

Bałuty:
  • Biblioteka Rozgrywka, ul. Powstańców Wielkopolskich 3
  • Filia nr 13, ul. Rojna 39
  • Filia nr 19, ul. Żubardzka 3
  • Filia nr 12, ul. Zachodnia 12
Radogoszcz:
  • Filia nr 16, ul. Motylowa 13
Śródmieście:
  • Biblioteka Tuvim, ul. Tuwima 46
  • Biblioteka Odyseja, ul. Wschodnia 42
  • Filia nr 37, ul. Sienkiewicza 67
Polesie:
  • Filia nr 26, ul. Kostki Napierskiego 4
Widzew:
  • Filia nr 52, ul. Ketlinga 21
  • Filia nr 57, ul. Bartoka 27
  • Filia nr 55, ul. Wilcza 7
  • Filia nr 58, ul. Zakładowa 50
Górna:
  • Biblioteka Inspiracja, ul. Natalii 4
  • Biblioteka Zagadka, ul. Cieszkowskiego 11a
  • Filia nr 73, ul. Piękna 35/39
  • Filia nr 65, ul. Przybyszewskiego 46/48
  • Filia nr 64, ul. Zaolziańska 49
W zależności od obłożenia rozpatrywanie wniosku złożonego elektronicznie może potrwać do 10 dni roboczych.
Wnioski składane w punktach obsługi są rozpatrywane natychmiastowo.
Jeśli wniosek został odrzucony, został również podany powód jego odrzucenia. W takim wypadku należy uzupełnić braki formalne i poprawić wniosek. W zakładce "Karty i Pakiety" przy odrzuconym wniosku znajduje się przycisk "popraw wniosek". Nie trzeba ponownie płacić za poprawę wniosku.

Jeśli nie masz możliwości poprawy odrzuconego wniosku, zwrócimy Ci pieniądze. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, zaloguj się na swoje konto na stronie www.kartalodzianina.pl i z menu po lewej wybierz "zgłoszenia", następnie "utwórz nowe". Wypełnij krótki formularz i wyślij go do nas. Pieniądze zostaną zwrócone na konto, z którego dokonano przelewu w ciągu 14 dni roboczych.


W razie problemów proszę skontaktować się z Centrum Obsługi pod nr. 785 99 99 00 lub wysłać e-mail na adres informacja@kartalodzianina.pl, chętnie udzielimy pomocy.
Swoją Kartę Łodzianina odbierzesz w:
 
  • Centrum Obsługi przy ul. Piotrkowskiej 87 (obok pomnika Misia Uszatka)
  • Informacji Turystycznej przy ul. Piotrkowskiej 28
  • Centrum Handlowym Manufaktura (punkt informacji na parterze przy głównym wejściu)
  • Centrum Handlowym Port Łódź (informacja przy Ikei)
W wybranych filiach Biblioteki Miejskiej:

Bałuty:
  • Biblioteka Rozgrywka, ul. Powstańców Wielkopolskich 3
  • Filia nr 13, ul. Rojna 39
  • Filia nr 19, ul. Żubardzka 3
  • Filia nr 12, ul. Zachodnia 12
Radogoszcz:
  • Filia nr 16, ul. Motylowa 13
Śródmieście:
  • Biblioteka Tuvim, ul. Tuwima 46
  • Biblioteka Odyseja, ul. Wschodnia 42
  • Filia nr 37, ul. Sienkiewicza 67
Polesie:
  • Filia nr 26, ul. Kostki Napierskiego 4
Widzew:
  • Filia nr 52, ul. Ketlinga 21
  • Filia nr 57, ul. Bartoka 27
  • Filia nr 55, ul. Wilcza 7
  • Filia nr 58, ul. Zakładowa 50
Górna:
  • Biblioteka Inspiracja, ul. Natalii 4
  • Biblioteka Zagadka, ul. Cieszkowskiego 11a
  • Filia nr 73, ul. Piękna 35/39
  • Filia nr 65, ul. Przybyszewskiego 46/48
  • Filia nr 64, ul. Zaolziańska 49
Wniosek o Pakiet Mieszkańca można złożyć w wybranych Bibliotekach Miejskich.

W bibliotece wnioski można składać tylko elektronicznie, korzystając z udostępnionych tam komputerów. Pracownik aktywuje Pakiet Mieszkańca na miejscu. Karta Łodzianina jest od razu gotowa do użytku.
Składając wniosek w bibliotece, za Pakiet Mieszkańca zapłacisz gotówką lub kartą płatniczą.

Aby złożyć wniosek w bibliotece, musisz mieć przy sobie wszystkie niezbędne dokumenty.
Plastikowa Karta Łodzianina i aplikacja mobilna Karta Łodzianina nie mają daty ważności. Można korzystać z jednej Karty przez wiele lat. Co roku należy odnawiać Pakiet Mieszkańca i inne zakupione pakiety – wszystkie one są ważne do 31 maja kolejnego roku kalendarzowego po dokoaniu zakupu.
Tak. Po wygaśnięciu ważności Pakietu Mieszkańca należy ponownie złożyć wniosek wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia do korzystania z pakietów Karty Łodzianina.
W takim przypadku należy jak najszybciej zablokować kartę w aplikacji lub przez stronę www.kartalodzianina.pl, ewentualnie zgłosić zaginięcie telefonicznie pod nr. telefonu 785 99 99 00, a następnie złożyć wniosek o wyrobienie duplikatu. Można również zrezygnować z posiadania fizycznej wersji Karty i używać tylko aplikacji.

Wyrobienie duplikatu plastikowej Karty Łodzianina kosztuje 200% ceny Pakietu Mieszkańca.
 
Raz dodaną fotografię może zmienić tylko pracownik punktu obsługi. Jest tak dlatego, że w przyszłości fotografie będą wykorzystywane jako identyfikator przy sprzedaży biletów. Jeśli chcesz zmienić swoje zdjęcie napisz wiadomość na adres informacja@kartalodzianina.pl

Potrzebujesz pomocy?



+48 785 99 99 00
Pon-pt.: 09:00-17:00