• Home
  • Regulamin aplikacji mobilnej
REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ 
1. DEFINICJE
  1. Regulamin - oznacza niniejszy Regulamin.
  2. Aplikacja - oznacza aplikację mobilną Łódź.pl, czyli oprogramowanie działające na urządzeniach przenośnych, funkcjonujące na urządzeniach z mobilnym systemem operacyjnym iOS oraz Android, dostępna do pobrania bezpłatnie na platformach App Store i Google Play, która umożliwia między innymi przeglądanie wydarzeń organizowanych przez podmioty trzecie, przeglądanie ofert zamieszczonych w ramach Newsów, zakup Biletów za pomocą telefonu komórkowego (lub innego urządzenia mobilnego spełniającego wymagania techniczne i operacyjne) i/lub w przypadku Biletów bezpłatnych - pobranie biletu w formie QR kodu (fotokodu), ale także korzystanie w określonych wypadkach z Posiadacza Karty Łodzianina.
  3. Usługodawca, ŁOT Stowarzyszenie Łódzka Organizacja Turystyczna, z siedzibą w Łodzi przy ulicy Piotrkowskiej 28 lok 2U, 90-269, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia, X Wydział Gospodarczy w Łodzi pod numerem KRS 0000676009, posiadającym numer identyfikacji podatkowej (NIP) 725-219-92-52.
  4. Bilet – oznacza znak legitymacyjny uprawniający jedną osobę do udziału w jednym, oznaczonym wydarzeniu, możliwy do nabycia za pośrednictwem Aplikacji. Bilet zakupiony poprzez Aplikację ma formę QR kodu (fotokodu), który udostępniany jest Użytkownikowi w Aplikacji w zakładce „Posiadane bilety”. Bilet nie jest dostarczany Użytkownikowi w formie fizycznej. Bilet oznacza również bilet upoważniający do przejazdu komunikacją miejską.
  5. Produkt - oznacza znak legitymacyjny uprawniający jedną osobę do udziału w jednym, oznaczonym wydarzeniu lub też inny produkt lub usługę (w tym usługę parkowania lub korzystania z komunikacji miejskiej) możliwy do nabycia za pośrednictwem Aplikacji przy użyciu E-sakiewki; potwierdzenie zakupu poprzez Aplikację jest udostępniane Użytkownikowi w odpowiedniej zakładce Aplikacji.
  6. Użytkownik, Użytkownik Aplikacji – każda osoba korzystająca z Aplikacji.
  7. Konto - Usługa Elektroniczna, pozwalająca na korzystanie przez Użytkownika z określonych funkcjonalności Aplikacji. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Użytkownik loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Aplikacji. Istnieją dwa typy Kont: konto Klienta oraz konto Posiadacza Karty Łodzianina.
  8. Konto Posiadacza Karty Łodzianina – konto osoby, której uprawnienia do korzystania ze zniżek dostępnych w ofercie Karty Łodzianina zostały zweryfikowane na podstawie jednego z dokumentów weryfikacyjnych. Lista dokumentów dostępna jest na stronie www.kartalodzianina.pl oraz w Regulaminie Karty Łodzianina.
  9. Konto Klienta -  konto osoby fizycznej korzystającej z Aplikacji, ale nieposiadającej Karty Łodzianina, która może dokonywać zakupów Produktów w standardowych cenach (nieuwzględniających zniżek dla Posiadaczy Karty Łodzianina). Klient może zmienić swoje konto w konto Posiadacza Karty Łodzianina, pod warunkiem, że dokona weryfikacji, to jest przedstawi jeden z wymaganych dokumentów weryfikacyjnych i uiści opłatę aktywacyjną. Lista dokumentów dostępna jest na stronie www.kartalodzianina.pl oraz w Regulaminie Karty Łodzianina.
  10. Rejestracja - rejestracja polega na utworzeniu Konta w Aplikacji. W celu dokonania rejestracji Użytkownikpowinien wypełnić formularz rejestracyjny dostępny w Aplikacji. Dane wskazane w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe (oznaczone gwiazdką) są niezbędne do prawidłowego świadczenia Usługi przez Usługodawcę. Po przesłaniu uzupełnionego formularza rejestracyjnego Użytkownik otrzyma, na wskazany przez siebie adres e-mail, potwierdzenie rejestracji wraz z linkiem umożliwiającym utworzenie Hasła. W tym momencie procedura zakładania konta jest zakończona.
  11. Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, który jest określony przez Klienta podczas Rejestracji zgodnie z instrukcjami technicznymi Usługodawcy.
  12. Login - adres e-mail lub numer telefonu Klienta podany podczas Rejestracji.
  13. Partner - podmiot współpracujący z Usługodawcą, którego oferta może zostać udostępniona Użytkownikomzgodnie z Regulaminem.
  1. Operator - podmiot świadczący usługi parkowania lub realizujący przewozy środkami transportu zbiorowego na terenie Łodzi będący stroną umowy z ŁOT, która pozwala Użytkownikowi nabywać usługę parkowania oraz zakup biletów na przejazdy środkami transportu zbiorowego oferowaną przez ten podmiot za pośrednictwem Aplikacji.
  1. Karta Łodzianina -  karta w formie plastikowej lub w formie mobilnej w postaci kodu QR dostępnego w Aplikacji. Zeskanowanie jej przy kasie powoduje naliczenie benefitów dostępnych dla Posiadacza Karty Łodzianina zgodnie z Regulaminem Karty Łodzianina.
  2. Usługa - udostępnienie Użytkownikom możliwości korzystania z funkcjonalności Aplikacji oraz Programu Karta Łodzianina.
  3. e-Sakiewka -  instrument płatniczy, o którym mowa w art. 6 pkt 11 Ustawy, wydawany przez ŁOT i udostępniany Użytkownikowi w ramach Aplikacji, w związku z zawarciem Umowy na warunkach wskazanych w treści Regulaminu oraz Regulaminu e-sakiewki.
  4. Ustawa – ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2022 r., poz. 2360 ze zm.).
  5. Agent Rozliczeniowy – PayPro S. A. (właściciel serwisu Przelewy24) z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowa instytucja płatnicza –będąca instytucją płatniczą w rozumieniu Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o usługach płatniczych i jednocześnie agentem rozliczeniowym oraz wydawcą elektronicznego instrumentu płatniczego w rozumieniu Ustawy z dnia 12 września 2002 roku o elektronicznych instrumentach płatniczych.
  1. Polityka Prywatności - dokument umieszczony i dostępny dla każdego z Użytkowników w Aplikacji  w celu poinformowania o tym, jakie dane osobowe są o nich zbierane i jak będą wykorzystywane. 
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Aplikacja stanowi własność Łódzkiej Organizacji Turystycznej i jest przez nią obsługiwana.
  2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    1. ogólne zasady i warunki korzystania z Aplikacji;
    2. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Aplikacji;
    3. warunki i zasady dokonywania zakupu i/lub pobierania elektronicznych biletów w formie QR kodów (fotokodów) oraz Produktów oferowanych w ramach Aplikacji.
  4. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego w ramach Aplikacji oraz strony www.kartalodzianina.pl.
  5. Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników usługę Konta, przy pomocy którego Użytkownik może przeglądać wydarzenia organizowane przez podmioty trzecie, przeglądać oferty specjalne i promocje zamieszczane w ramach Newsów, kupować Bilety i Produkty oraz przechowywać kupione i pobrane Bilety bezpłatne w formie QR kodów.
  6. Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta z Użytkownikiem z chwilą prawidłowego wypełnienia przez niego formularza rejestracyjnego oraz zaakceptowania Regulaminu i Polityki prywatności poprzez odznaczenie odpowiedniego przycisku wyboru.
3. WARUNKI I ZASADY REJESTRACJI ORAZ KORZYSTANIA Z APLIKACJI
  1. W celu korzystania z Aplikacji, Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do urządzenia końcowego (tabletu, smartfona, innego urządzenia mobilnego) z dostępem do sieci Internet wraz z zainstalowanym na tym urządzeniu systemem operacyjnym iOS lub Android umożliwiającym pobranie i zainstalowanie Aplikacji oraz z przeglądarką internetową.
  2. Warunkiem rozpoczęcia korzystania z Aplikacji jest prawidłowa instalacja Aplikacji na urządzeniu mobilnym, a następnie dokonanie rejestracji poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i podanie: swojego imienia, adresu e-mail i hasła oraz zaakceptowanie Regulaminu i Polityki Prywatności.
  3. Korzystanie z Aplikacji i dokonywanie zakupów jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu wraz z załącznikami.
  4. Użytkownikiem Aplikacji może być Klient, który dokona rejestracji lub jest Posiadaczem Karty Łodzianina.
  5. W przypadku Rejestracji Klienta, czyli osoby niebędącej posiadaczem Karty Łodzianina zakres danych wymaganych do rejestracji jest następujący:
    1. Imię i nazwisko;
    2. Adres e-mail lub alternatywnie numer telefonu komórkowego;
    3. Hasło osobiście wybrane przez użytkownika;
  6. Do zarejestrowania i korzystania z Aplikacji wymagany jest ważny numer telefonu komórkowego lub adres e-mail. Po wprowadzeniu danych na podany adres e-mail lub numer telefonu komórkowego wysyłany jest kod umożliwiający dokończenie procesu rejestracji. Brak wprowadzenia kodu spowoduje, że dane nie zostaną zapisane a Konto nie zostanie utworzone.
  7. W przypadku Posiadaczy Karty Łodzianina:
    1. W celu korzystania ze wszystkich możliwości Aplikacji Łódź.pl należy pobrać Aplikację z App Store lub Google Play i zalogować się przy użyciu Loginu oraz samodzielnie ustalonego Hasła. Aby pobrać Aplikację wymagane jest posiadanie smartfona lub innego urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Android lub iOS oraz połączenia internetowego w tym telefonie/ urządzeniu.
    2. Loginem może być numer telefonu lub adres e-mail podane podczas rejestracji w programie Karta Łodzianina.
    3. W Aplikacji dostępna będzie mobilna Karta Łodzianina w postaci kodu QR.
  8. Użytkownicy za pośrednictwem Aplikacji mają możliwość dokonania zakupu:
    1. biletów MPK, zarówno jednorazowych czasowych, jak i biletów okresowych – zasady sprzedaży oraz korzystania z biletów MPK dostępne są w Regulaminie sprzedaży biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem Karty Łodzianina. Ceny biletów sprzedawanych w Aplikacji zgodne są aktualną taryfą opłat w lokalnym transporcie zbiorowym w Łodzi.
    2. biletów parkingowych na terenie miasta Łodzi -  zasady sprzedaży oraz korzystania z biletów parkingowych  dostępne są w Regulaminie zakupu biletów parkingowych w aplikacji Łódź.pl
    3. biletów wstępu do instytucji miejskich oraz na wybrane wydarzenia -  zasady sprzedaży oraz korzystania z tych biletów określa niniejszy Regulamin.
    4. Zakup usługi parkingowej Start/ Stop – zasady korzystania z tej usługi opisane zostały w pkt 5 ppkt 4 niniejszego Regulaminu.
  9.  Posiadacze Karty Łodzianina mogą za pośrednictwem Aplikacji korzystać ze zniżek oferowanych w ramach KartY Łodzianina. Szczegóły dotyczące Karty Łodzianina oraz zniżek dostępnych za jej pośrednictwem dostępne są na stronie www.kartalodzianina.pl
  10.  Klient nie będący Posiadaczem Karty Łodzianina, może przystąpić do Karty Łodzianina i tym samym zacząć korzystać ze zniżek o ile spełnia warunki przystąpienia. Warunki przystąpienia do Karty Łodzianina dostępne są na stronie www.kartalodzianina.pl oraz w Regulaminie Karty Łodzianina.
4. DOKONANIE ZAKUPU
  1. Warunkiem dokonania zakupu jest dokonanie Rejestracji.
  2. Zakup Biletu następuje poprzez dokonanie w Aplikacji kolejno następujących czynności:
    1. Zalogowanie się do Aplikacji;
    2. Wybór wydarzenia, na które ma obowiązywać Bilet lub innego Produktu, którego zakupu chce dokonać Klient;
    3. Naciśnięcie ikony „Kup bilet”;
    4. Dokonanie płatności.
  3. Płatność za Bilet może być zrealizowana poprzez: przelew z konta, płatność BLIK, płatność kartą,  G pay lub z wykorzystaniem usługi E-Sakiewka.
  4. ŁOT przysługuje prawo do decydowania o momencie rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży Biletów na dane wydarzenie za pośrednictwem Aplikacji.
  5. W przypadku zakupu Biletu Użytkownik ma prawo do jednorazowego zakupu za pośrednictwem Aplikacji. Nie więcej niż 1 (słownie: jednego) biletu na dane wydarzenie.
  6. Ceny Biletów mogą być różne w zależności od dni tygodnia. Aktualny cennik Biletów dostępny jest w Aplikacji.
  7. Ceny pozostałych Produktów zgodne są z taryfami Operatorów.
  8. W przypadku zakupu Biletu ŁOT zastrzega sobie iż na wybrane Wydarzenia może obowiązywać limit zakupu ilości Biletów - w takim wypadku odpowiednia informacja zostanie umieszczona na stronie www.kartalodzianina.pl
5. USŁUGA E-SAKIEWKA
1. Zasady korzystania
  1. E-sakiewka umożliwia Użytkownikowi zakup usług wymienionych w Załączniku nr 1 do Regulaminu poprzez dokonanie zapłaty z indywidualnego konta Użytkownika.
  2. Aby skorzystać z usługi e-sakiewka Użytkownik musi posiadać telefon komórkowy lub inne urządzenie mobilne z dostępem do sieci Internet wraz z zainstalowanym na tym urządzeniu systemem operacyjnym iOS lub Android umożliwiającym pobranie i zainstalowanie Aplikacji wraz z aktywnym pakietem oraz przeglądarką internetową, przy czym numer telefonu musi być zarejestrowany w Polsce lub innym kraju członkowskim Unii Europejskiej (niezależnie od tego, czy jest to telefon w abonamencie dla Użytkownika indywidualnego, w abonamencie dla przedsiębiorcy, czy też w taryfie przedpłaconej). Zarejestrowanie Aplikacji możliwe jest także w Serwisie internetowym przy użyciu urządzenia elektronicznego, w szczególności takiego jak komputer lub inne urządzenie mobilne, z zainstalowaną przeglądarką internetową, oraz telefonu komórkowego umożliwiającego odbieranie wiadomości SMS.
  3. Celem skorzystania z Usług wskazanych w treści załącznika nr 1 jest wcześniejsze zasilenie Konta Użytkownika wpłatą/wpłatami w łącznej wysokości nie wyższej niż 400 (słownie czterysta) złotych miesięcznie.
  4. Zasilenia mogą być dokonywane w złotych polskich (PLN) przez Użytkownika lub przedstawiciela ustawowego Użytkownika.
  5. Użytkownik w ramach Aplikacji ma stały wgląd w wysokość wpłat.
  6. Użytkownik może skorzystać z Aplikacji w celu zakupu wyłącznie usług wymienionych w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
  7. Zasilenie Konta Użytkownika może nastąpić wyłącznie z indywidualnego konta bankowego. Nie przewiduje się możliwości zasilenia konta gotówkowo.
  8. Konto Użytkownika może być wielokrotnie doładowywane, a środki mogą być wykorzystywane w wielu transakcjach z zastrzeżeniem pkt 3g) niniejszego paragrafu.
  9. Po dokonaniu wpłaty na Konto użytkownika środki pojawią się na koncie użytkownika w Aplikacji. Dokument sprzedaży jest wystawiany dopiero w chwili wykorzystania środków z Konta Użytkownika.
2. Termin ważności konta
W przypadku:
  • Użytkowników, którzy nie korzystali z systemu dłużej niż 12 miesięcy, ŁOT ma prawo do usunięcia konta i wypowiedzenia Umowy.
  • W takim przypadku niewykorzystane środki pieniężne zgromadzone przez Użytkownika w ramach Aplikacji podlegają zwrotowi na rachunek bankowy Użytkownika, którego nastąpiło ostatnie zasilenie Konta Użytkownika, o ile ŁOT jest w stanie go ustalić.
  • Jeżeli Usługodawca nie jest w stanie ustalić rachunku Użytkownika, o którym mowa w zdaniu poprzednim, podejmie próbę kontaktu z Użytkownikiem w celu jego ustalenia przy użyciu połączenia telefonicznego i /lub adresu e-mail.
  • Jeżeli w ciągu 30 dni nie uda się skontaktować z Użytkownikiem, za każdy kolejny dzień, ŁOT będzie pobierał opłatę w wysokości 20 gr brutto za konieczność świadczenia usługi prowadzenia oddzielnego rachunku technicznego w celu gromadzenia środków, których nie udało się zwrócić.
  • ŁOT będzie pobierał opłaty aż do momentu, gdy niewykorzystane przez Użytkownika środki się skończą i tym samym będzie możliwa likwidacja Konta, lub Użytkownik wskaże ŁOT aktualny rachunek bankowy Użytkownika, na który możliwy będzie zwrot środków.
3. Realizacja usługi:
  1. Zakup za pomocą E-sakiewki obejmuje wyłącznie zakup Produktów wskazanych w treści załącznika nr 1.
  2. Środki zgromadzone w Aplikacji i niewykorzystane mogą być zwrócone na konto wskazane przez Użytkownika z zastrzeżeniem pkt 3g) niniejszego paragrafu.  
  3. Saldo E-Sakiewki można sprawdzić w zakładce Aplikacji.
  4. ŁOT nie ponosi odpowiedzialności za sprawność działania telefonu/urządzenia mobilnego oraz działania Użytkownika w wyniku których zostały utracone lub uszkodzone po ich wydaniu Użytkownikowi.
  5. W wypadku utraty, zniszczenia lub kradzieży telefonu/urządzenia mobilnego i/lub skorzystania z usługi e-sakiewki przez osobę trzecią Użytkownikowi nie przysługują wobec ŁOT żadne roszczenia, poza możliwością zgłoszenia blokady świadczenia Usługi.
  6. Użytkownik dokonuje zakupu za pośrednictwem Aplikacji. ŁOT pobiera z E-sakiewki odpowiednią kwotę odpowiadającą cenie Produktu.
  7. W wypadku, gdy cena zakupu Produktu przewyższa wartość zgromadzoną na Koncie Użytkownika należy w pierwszej kolejności uzupełnić środki na Koncie Użytkownika dokonując wpłaty, następnie zrealizować zakup za pomocą E-sakiewki. Brak wystarczających środków na Koncie Użytkownika skutkować będzie brakiem możliwości dokonania zakupu Produktu.
  8. W wypadku, gdy cena zakupu Produktu jest niższa niż wartość zgromadzona na Koncie Użytkownika, niewykorzystane środki pozostają na Koncie Użytkownika do ponownego wykorzystania.
4. Zakup usługi parkingowej – system Start/Stop
  1. Zakup Produktu- usługi parkingowej przy użyciu e-sakiewki możliwy jest w 2 rodzajach płatności:
    • Poprzez zakup z góry określonego czasu parkowania;
    • Poprzez wykorzystanie usługi „start-stop”.
  2. Zakup usługi parkingowej za pomocą usługi „start stop” polega na uruchomieniu w Aplikacji rozpoczęcia parkowania poprzez naciśnięcie przycisku: „START” a następnie zakończeniu korzystania z usługi z chwilą naciśnięcia przycisku „STOP”. Aplikacja automatycznie pobierze z E-Sakiewki opłatę odpowiadającą rzeczywistemu czasowi trwania usługi parkingowej.
  3. Brak wystarczających środków w E-Sakiewce, który pozwoliłby na opłacenie całości usługi parkowania skutkować będzie pobraniem środków zgromadzonych w E-Sakiewce, zaś podczas pozostałego czasu parkowania Użytkownik nie będzie miał ważnej opłaty. Użytkownik zostanie powiadomiony w Aplikacji o braku wystarczających środków w E-Sakiewce i konieczności zasilenia E-Sakiewki wpłatą.
  4. Opłata za towar - usługę parkingową, będzie naliczana zgodnie z Cennikiem Operatora.
5. Bezpieczeństwo
  1.  Środki pieniężne, będące przedmiotem zasilenia nie mogą pochodzić z rozliczeń w ramach umów cywilnoprawnych, umów o pracę, handlu internetowego, itp.
  2.  Środki pieniężne, będące przedmiotem Zasilenia nie mogą pochodzić z czynu zabronionego lub innego nielegalnego źródła.
  3.  Jeśli dane towarzyszące transferowi środków pieniężnych otrzymanemu przez ŁOT nie pozwalają na przypisanie ich do konkretnego Użytkownika, bez względu na rodzaj i ilość zidentyfikowanych nieprawidłowości, ŁOT zastrzega sobie prawo odrzucenia takiego Zasilenia, zwracając je do dostawcy usług płatniczych płatnika, przy jednoczesnym potrąceniu z Zasilenia kosztów związanych z takim odrzuceniem, jeżeli takie koszty zostaną poniesione przez ŁOT.
  4.  W przypadku powzięcia przez ŁOT wątpliwości co do pochodzenia środków pieniężnych będących przedmiotem Zasilenia, Użytkownik na wezwanie ŁOT, zobowiązany jest do wyjaśnienia pochodzenia środków pieniężnych, wskazując na ich źródło, ewentualnie wraz z dokumentami potwierdzającymi pochodzenie środków pieniężnych.
  5.  Naruszenie przez Użytkownika obowiązku, o którym mowa w pkt. 5d) niniejszego paragrafu, może skutkować wypowiedzeniem usługi i poinformowaniem o wątpliwościach organów właściwych do ścigania przestępstw.
6. POTWIERDZENIE ZAKUPU I PŁATNOŚĆ
      1. Po dokonaniu czynności określonych powyżej, w Aplikacji zostanie wyświetlone podsumowanie zawierające informacje o cenie i specyfikacji zamówionego Biletu lub Produktu.
      2. Ceny wskazane w Aplikacji są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT obliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
      3. Płatności są dokonywane z wykorzystaniem serwisu Przelewy24.
      4. Po weryfikacji przez Agenta Rozliczeniowego dostępności środków pieniężnych na koncie bankowym Użytkownika, Użytkownikowi zostanie wysłane powiadomienie widoczne w Aplikacji, potwierdzające dokonanie zakupu Biletu/ Usługi. Powiadomienie zostanie wysłane do Użytkownika przy pomocy wiadomości elektronicznej w terminie do 5 minut od momentu zakończenia procedury zakupu Biletu/Usługi określonej w pkt 5 Regulaminu.
      5. W momencie otrzymania powiadomienia, konto bankowe Użytkownika zostanie obciążona kwotą wynikającą z dokonanego zakupu Biletu/ Usługi, a w Aplikacji zostaje udostępniony Użytkownikowi Bilet w postaci QR kodu (fotokodu).
      6. Stwierdzenie braku wystarczających środków pieniężnych na koncie bankowym Użytkownika powoduje, że zakup Biletu/ Usługi nie dochodzi do skutku.
      7. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie, płatność za zakup Biletu dokonywana jest zgodnie z Regulaminem użytkownika systemu Przelewy24 wydanym przez Agenta Rozliczeniowego.
7. REALIZACJA BILETU W FORMIE QR KODU (FOTOKODU)
  1. Realizacja biletu następuje poprzez okazanie osobie obsługującej wejście na wydarzenie telefonu komórkowego z wyświetlonym Biletem w formie QR kodu (fotokodu). QR kod (fotokod) uprawniający do realizacji biletu wyświetla się po wyborze w Aplikacji zakładki „Bilety”.
  2. Warunkiem realizacji biletu w formie QR kodu (fotokodu) jest posiadanie telefonu komórkowego lub innego urządzenia mobilnego z dostępem do sieci Internet.
  3. ŁOT nie odpowiada za opóźnienie w realizacji Biletu w przypadku, gdy czas pomiędzy zakupem przez Użytkownika Biletu i rozpoczęciem wydarzenia jest krótszy niż termin określony w pkt 5.4. Regulaminu. ŁOT będzie uwzględniać reklamacje Użytkowników wynikłe z niemożności lub opóźnienia w wejściu na wydarzenie wyłącznie w sytuacji, gdy Bilet w formie QR kodu (fotokodu) zostanie udostępniony Użytkownikowi z opóźnieniem w stosunku do terminów wskazanych w pkt 5.4. i 5.5. Regulaminu z przyczyn zawinionych przez ŁOT lub z innych przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi ŁOT.
  4. Kupując Bilet za pomocą Aplikacji bezpośrednio przed rozpoczęciem wydarzenia, Użytkownik powinien uwzględnić czas niezbędny na kontrolę Biletów, ewentualne kolejki w miejscu wydarzenia oraz czas niezbędny do zajęcia określonego miejsca/wejścia na wydarzenie.
  5. Zabronione jest przekazywanie Biletu osobom trzecim lub przesyłanie go na inne urządzenia. ŁOT zastrzega, że naruszenie powyższych postanowień może uniemożliwić realizację Biletu bez prawa do jakichkolwiek roszczeń Użytkownika z tego tytułu.
  6. Bilet jest ważny od momentu otrzymania powiadomienia w Aplikacji, stanowiącego potwierdzenie zakupu Biletu, do momentu zakończenia wydarzenia, którego Bilet dotyczył. Użytkownik nie ma prawa do udziału w wydarzeniu poza terminem ważności Biletu.
  7. Użytkownik zakupując Bilet za pośrednictwem Aplikacji zobowiązuje się przestrzegać zasad i regulaminów obowiązujących bezpośrednio u Partnerów którzy organizują dane wydarzenie.
8. PROCEDURA REKLAMACJI
  1. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące procesu autoryzacji płatności należy nadsyłać w formie pisemnej na adres PayPro S. A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań.
  2. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania Aplikacji i sprzedaży Biletów za jej pośrednictwem należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej reklamacje@kartalodzianina.pl
  3. Prawo do składania reklamacji przysługuje wyłącznie Użytkownikom.
  4. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko osoby składającej reklamację, adres korespondencyjny, jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
  5. Reklamacje będą rozpatrywane przez ŁOT w terminie 14 (czternastu) dni od daty ich złożenia. Decyzja ŁOT w przedmiocie reklamacji jest ostateczna.
9. ZWROT BILETU
  1. Użytkownikowi zawierającemu umowę sprzedaży poprzez Aplikację, poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2019 r. poz. 134 ze zm.), w zakresie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, kulturalnymi lub sportowymi, nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli termin wydarzenia był wskazany.
  2. Zwroty biletów MPK oraz biletów parkingowych dokonywane są zgodnie z zapisami regulaminów: Regulaminusprzedaży biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem Karty Łodzianina oraz Regulamin zakupu biletów parkingowych w aplikacji Karty Łodzianina
  3. Zwrot Biletu możliwy jest wyłącznie w następujących przypadkach:
    1. odwołania wydarzenia,
    2. zmiany daty, miejsca lub znaczącej zmiany godziny wydarzenia.
10. DANE OSOBOWE/ POLITYKA PRYWATNOŚCI
  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu informacji i przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczonymi usługami, ŁOT podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych.
  2. ŁOT jest administratorem danych osobowych wszystkich Użytkowników Aplikacji w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym podstawy, cele, zakres przetwarzania oraz informacje o prawach osób, których dane dotyczą znajdują się w Polityce prywatności.
11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
  1. ŁOT nie ponosi odpowiedzialności za indywidualne ustawienia telefonów komórkowych oraz sposobu ich konfiguracji, a także ustawienia występujące u operatorów sieci komórkowych.
  2. ŁOT nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której Użytkownicy korzystają z Aplikacji i dokonują transakcji w ramach zakupu Produktów.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do zapobiegania naruszeniom indywidualnych zabezpieczeń Konta Użytkownika, w tym do bezpiecznego przechowywania swojego urządzenia, na którym zainstalowana jest Aplikacja oraz nieudostępniania go osobom trzecim.
  4. W przypadku ujawnienia lub podejrzenia ujawnienia osobom nieuprawnionym danych, Użytkownik zobowiązany jest podjąć samodzielnie działania zmierzające do zmiany takich danych.
  5. W przypadku stwierdzenia utraty, kradzieży, przywłaszczenia, naruszenia indywidualnych zabezpieczeń lub innego nieuprawnionego użycia Konta, Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia ŁOT takich okoliczności
  6. ŁOT nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie interfejsów oraz łączy telekomunikacyjnych, które nie są jego własnością lub nie są przez niego obsługiwane, w szczególności interfejsów służących do wykonywania płatności przez Użytkownika.
  7. ŁOT nie odpowiada za funkcjonowanie urządzeń przenośnych, z których Użytkownik realizuje Płatności. Urządzenia te powinny spełniać wymogi i standardy przewidziane dla sieci telekomunikacyjnej, w której są wykonywane i powinny być użytkowane zgodnie z zaleceniami producenta.
  8. ŁOT nie ponosi odpowiedzialności za utratę przez Użytkownika środków pieniężnych zaewidencjonowanych w Aplikacji powiązanej z E-sakiewką w sytuacji, gdy:
    1. na utraconym przez Użytkownika urządzeniu, na którym zainstalowana została Aplikacja, Użytkownik posiadał automatyczne odbieranie poczty e-mail, a zmienione hasło dostępu przesłane zostało właśnie na ten adres e-mail;
    2. Użytkownik nie stosuje się do zaleceń i rekomendacji ŁOT;
    3. Użytkownik nie posiada aktualnej wersji Aplikacji.
  9. ŁOT nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zawartej przez Użytkownika z Operatorami produktów wskazanych w treści Załącznika nr 1.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Koszt połączenia z siecią Internet w celu zalogowania się do Aplikacji i zakupu Biletu/ Usługi ponosi Użytkownik, zgodnie z taryfą swojego operatora.
  2. Niniejszy Regulamin dostępny jest dla Uczestników na stronie internetowej kartalodzianina.pl. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego.
  3. Postanowień niniejszego Regulaminu nie stosuje się, jeżeli bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa odmiennie kształtują prawa i obowiązki Użytkowników i ŁOT.
  4. ŁOT zastrzega niniejszym, że Regulamin może ulec zmianie w każdym czasie. Zmiany w Regulaminie obowiązują od momentu opublikowania nowej wersji Regulaminu w Aplikacji i na stronie internetowej kartalodzianina.pl
  5. Zakup Biletu poprzez Aplikację nie jest uwzględniany w ramach realizacji programu PAYBACK ani w innych akcjach promocyjnych i programach lojalnościowych, chyba że zaakceptowane przez ŁOT zasady tych akcji i programów wyraźnie nie stanowią inaczej.

Załącznik nr 1
Usługi i produkty możliwe do kupienia przy pomocy E-Sakiewki
1. Usługa parkowania Start -Stop.