
Wernisaż wystawy prac Grzegorza Wróblewskiego "Asemic Writing". Między kaligrafią a malarstwem w Pałacu Alfreda Biedermanna
Tam właśnie tworzy Grzegorz Wróblewski, poeta i malarz, autor prac w intermedialnym nurcie asemic writing.
25 października zapraszamy na spotkanie z artystą i jego twórczością, która zaistniała na intermedialnym polu sztuki i literatury oraz stawia szereg frapujących pytań dziedzinom nauki, które te pola badają i interpretują.
Pismo asemiczne jawi się jako bezsłowna, otwarta forma komunikacji pozbawiona funkcji semantycznej. W ten sposób, w powstałej próżni, to odbiorca-czytelnik wypełnia intencję tej formy i dokonuje jej interpretacji. Natura dzieł asemicznych jest otwarta i translingwistyczna. One nie mówią w swojej znakowości „jak jest”, lecz sygnalizują, że nie ma znaczeń niemożliwych, od sugestii symbolu po asemiczny ślad pisma.
Na ekspozycji w Pałacu Biedermanna pokażemy czterdzieści siedem wybranych prac artysty.
Podczas wieczoru saksofonista Tomasz Świtalski (grał w składach Deadlock, Kryzys, Brygada Kryzys, Tlenek Jazzawy) wraz Grzegorzem Wróblewskim wykona performance poetycko-muzyczno-asemiczny.
---
Wernisaż: 25 października, godz. 18.00, Uniwersytet Łódzki, Pałac Biedermanna, ul. Franciszkańska 1/5
W programie wieczoru:
Wróblewski/Świtalski performance poetycko-muzyczno-asemiczny
Dyskusja o korespondencjach asemic writing z poezją współczesną, kaligrafią i malarstwem z udziałem Grzegorza Wróblewskiego, dr. hab. Kacpra Bartczaka i dr. Przemysława Owczarka.
---
Projekt pod patronatem merytorycznym Zakładu Literatury i Kultury Północnoamerykańskiej w Instytucie Anglistyki na Wydziale Filologicznym UŁ.
Partnerem wystawy jest Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi