
Premiera spektaklu "Ubu Król" | Festiwal Teatralny Retroperspektywy w Teatrze CHOREA
Spektakl “Ubu Król” | Grupa Coincidentia, Teatr CHOREA | Polska | PREMIERA ŁÓDZKA
#punkowe #dlaanarchistówibuntowników #dlafanówpolityki #teatrlalekdladorosłych #czarnyhumor
Sytuacja polityczna i kontekst historyczny na świecie stały się szczególnie wrażliwe i rozwibrowane. DZIŚ - zdaje się być niebezpieczne i nieprzewidywalne. Znowu zaroiło się od uzurpatorów i tyranów. I choć ci których znamy to już całkiem dorosłe osobniki dokazujące w swoich piaskownicach, to w wylęgarniach czekają nowi...
Przywykliśmy… Jak to przywykliśmy…? Dlaczego tak bardzo lubimy i dajemy się omamić tyranom, politycznym oszołomom, psychopatom. W imię naturalnej selekcji dziejowej?
Nasz spektakl stworzony jest w języku, który ma ambicję wynaleźć się na nowo, używając do tego genotypu, jaki dają mu dwie współtworzące projekt sceny - Grupa Coincidentia i Teatr CHOREA. W naszym językowym DNA znajdą się zatem chromosomy teatru formy, lalek i radykalnego teatru punk rockowego, skłonnego do dosłowności i karykatury, oraz teatru ruchu z jego metaforyką i poetyką, zdolną opowiadać między słowami za pomocą ciała i muzyki. Częścią tego języka jest też muzyka realizowana na żywo, poszerzająca formułę teatru o komponent koncertowy.
Naszą intencją jest dokonanie gestu radykalnego poprzez teatr formy - soczysty, napędzany eksperymentem. Odważny i zaangażowany. Alfred Jarry - autor i adoptowany przez nas ojciec pomysłu (adoptowany bez wyraźnej zgody, umarł bowiem młodo w roku 1907), który swoim dziełem wywołał niepokój w swoich czasach - jest dla nas inspiracją i niedościgłym wzorem.
Elementy wrażliwe w spektaklu...? Wulgarny język prawda, obrzydlistwa, ohydna polityka, niewrażliwość społeczna bohaterów, perwersyjne środki wyrazu, brak powagi, absolutna ignorancja wobec estetyki, zamiłowanie do ekskrementów, pornograficzny stosunek do świata, paserstwo, sutenerstwo, ustawki, zbrodnie, mordy, obijanie mordy, zapijanie mordy, zapijanie smutków i tego typu...
Twórcy: Grupa Coincidentia, Teatr CHOREA
Tekst: Alfred Jarry
Reżyseria: Konrad Dworakowski
Muzyka: Piotr Klimek
Scenografia: Konrad Dworakowski
Kostiumy: Marika Wojciechowska
Światło i dźwięk: Bogusław Kasperuk
Obsada: Siarhei Artsiomenka (Rotmistrz Bardior), Janusz Adam Biedrzycki (Król Wacław / Królowa Rozamunda), Joanna Chmielecka (Byczysław), Paweł Chomczyk (Ubu), Konrad Dworakowski (Car Aleksy), Dagmara Sowa (Ubica)
Produkcja: Grupa Coincidentia, Teatr CHOREA
Producentki: Dagmara Sowa (Grupa Coincidentia), Ola Shaya (Teatr CHOREA)
Partner: Siedlisko Kultury Solniki 44
Premiera: 8 sierpnia 2025, godzina 20:00, Siedlisko Kultury Solniki 44 / 9 sierpnia 2025, godzina 20:00, 8. Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Lesie “Las Fest”
Data: 21 sierpnia 2025 | czwartek
Data: 22 sierpnia 2025 | piątek
Godzina: 19:00
Miejsce: Scena, Fabryka Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
Bilety: 40 zł - early bird / 70 zł - ulgowy / 90 zł - normalny
Sprzedaż biletów: za pośrednictwem portalu kicket.com / płatność online
Bilety early bird: dostępne w sprzedaży do 13 lipca 2025
Bilety normalne i ulgowe: dostępne w sprzedaży od 14 lipca 2025
Czas trwania: 100 minut
Wiek widzów: 15+
Język: spektakl w języku polskim
Elementy wrażliwe: wulgarny język, sceny przemocy, sceny o charakterze seksualnym, sceny związane z czynnościami fizjologicznymi, wywołujące obrzydzenie
Po spektaklu, w piątek, 22 sierpnia 2025, ok. godziny 20:30, zapraszamy na rozmowę z twórcami.
Rozmowę poprowadzi Tomasz Domagała.
Rozmowa prowadzona będzie w języku polskim.
***
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
Zadanie zrealizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Białystok oraz budżetu Miasta Łodzi.
Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków Województwa Podlaskiego.
Zadanie zrealizowane we współpracy z Siedliskiem Kultury Solniki 44.