Moda na młodość i moda dla młodzieży - o kluczowych przemianach na rynku mody po II wojnie światowej

  • Home
  • Wydarzenia
  • Moda na młodość i moda dla młodzieży - o kluczowych przemianach na rynku mody po II wojnie światowej
Wykład dr Aleksandry Jatczak-Repeć z cyklu wydarzeń zapowiadających otwarcie wystawy MIASTO-MODA-MASZYNA

Po II wojnie światowej Christian Dior, dzięki wylansowaniu New Looku, a nawet jeszcze w jego czasie stworzył styl retro, odwołujący się do klasycznej mody, której źródło to paryskie domy mody haute couture. Ale w dekadzie jego świetności rynek mody zaczął się zmieniać jak nigdy dotąd. Przyspieszyła produkcja masowa, pojawiły się nowe tkaniny i sposoby ich barwienia, nowe centra i źródła trendów, a głównym odbiorcą mody stała się nowa grupa społeczna - młodzież. Ta miała swoje własne ikony, pomysł na życie i głębokie przekonanie, że ubraniem musi odróżniać się od pokolenia rodziców. Z czasem okaże się, że i ubraniem może manifestować.

Wykład wprowadzi w szeroki kontekst przemian społecznych, które po II wojnie światowej diametralnie zmieniły rynek mody, klienta i rodzaj proponowanej estetyki, już nie tylko przez kreatorów mody, ale i stylistów czy właścicieli butików. Poruszy też zagadnienia związane z organizacją branży, dostępem do edukacji, a przede wszystkim przedstawi modę pierwszych powojennych dekad w nawiązaniu do nowopowstałej ekspozycji CMWŁ.

Termin:
28 listopada (niedziela) godz. 15:00
Bilet: 6 zł bilet normalny, 4 zł ulgowy
Limit miejsc: 40 osób
Bilety na wykład dostępne są na stronie bilety.cmwl.pl oraz w kasie biletowej.
Więcej:
https://cmwl.pl/public/wydarzenia/wyklad-moda-na-mlodosc-i-moda-dla-mlodziezy-o-kluczowych-przemianach-na-rynku-mody-po-ii-wojnie-swiatowej,694
https://www.facebook.com/events/1493680957671696/?ref=newsfeed